Jumaat, 24 Jun 2016

MEYAMBUNGKAN HAYAT







 MEYAMBUNGKAN HAYAT

Semalam puasa
Hari kedua buat kita
Aku pergi menyambung kan hayat
Sebuah kereta tua yang mati tarikhnya esok.

 Sewaktu balik
Jam 12.00 tengahari
Tetiba seluruh tubuh di mandi peluh
kepala aku memusing ligat hilang pertimbangan.

Nasib aku juga
Masih mampu bertahan
Tidak muntah dan rebah ke tanah
Jikalau berlaku pastilah puas aku batal hari itu.

Sewaktu berbuka
Rasa selera macam hilang
Aku cuma telah 3 biji kurmamadu
Bersahur pula air dan 2 biji kurma yang sama.


Oleh Pena Runcing
Catatan jam 5.45 pagi
Tanggal Rabu 8hb Jun 2016

3 ulasan:

nurimanja49@gmail.com berkata...

Roodtax kereta pula mati kasian Qalam.

nurimanja49@gmail.com berkata...

Duit lagi lah nampaknya Qalam . kereta buru pun di paksa ambil first party . Kalau berlaku kemalang nilai harga kereta seribu pun org tak berani nak beli .

nurimanja49@gmail.com berkata...

Dah lah puasa , panas pula mana tak pitam ?