Ahad, 13 September 2015

.KETIKA ANGIN PETANG MENYAPA MUKA




                                   

KETIKA ANGIN PETANG MENYAPA MUKA  


Sesekali deruan angin petang
amat terasa ketika mengapa muka
Lalu hati pun teringat pada kekasih pujaan
Jiwa pula diragut resah kian terharu jadinya.

Ketika kerinduan melanda jiwa
Perasaan tidak dapat lagi dibendung
lambang cinta bagaikan bergayut di mana-mana
hati pun lantas bertasbih kerinduan berbisik pula.

Kaukah itu yang tersenyum ?
Melambai tangan di awan nan biru
Ingin aku lukis lambang cinta kita di awan biru
Tetapi apakah daya tanganku tidak tercapai melakukannya.


Oleh: Pena Utara.
Catatan 24 Ogos 2015

7 ulasan:

nurimanja49@gmail.com berkata...

1. Angaplah HMHR bukan perhimpunan mana-mana parti . demi menegak kebenaran utk rakyat 1 Malaysia . Tetapi jika mereka mana-mana ahli parti ingin menyertainya tidak ada masalah...

nurimanja49@gmail.com berkata...


2.Sepatutnya Matan Tun DR M perlu turun dan turut serta dalam HMHR ini utk memberi keyakinan kpd ahli UMNO bawaha beliau selama ini telah terjebak dan termakan hasutan smengelirukan sehingga dia tersasar dibuatnya.menjadikan rakyat boleh benci dan meluat.

nurimanja49@gmail.com berkata...


3.Dalam semak ada duri, ayam putih buat sarang, org tamak selalu rugi, seperti anjing dg bebayang. Pernah dengar pantun dan cerita ini?

nurimanja49@gmail.com berkata...

4.Tanyalah siapa yg mulakan dulu sehingga ada perhimpunann BERSIH BERSIRI nak tunjuk dekat dunia, Hari ini kalau ada pula HMHR janganlah pula gelabah tak tentu arah macam org nak habis hayat ?

nurimanja49@gmail.com berkata...

5.Kalau berlaku baru kita dapat nilai siapa sebenarnya petualang bangsa dan negara . kerana bersih bersiri tak ada pertumpahan darah apa pun ? Mengapa HMHR nak tumpah darah pula ? Jangan jadi bodoh buat andain gila ....Dunia akan ketawa .

nurimanja49@gmail.com berkata...

6.Adakah melayu hari ini macam kucing peliharaan , ia akan ikut jika ada ganjaran atau habuan diberi makan ...Walaupun bukan daripada tuannya sekadar jiran.

nurimanja49@gmail.com berkata...

7.Hanya puak-puak yg berjaya dicelarukan minda oleh pembangkang mengelarkan BN zalim > Setakat ini apa satu yg mereka buat? melainkan cerita tohmah dan umpat? mengasut cerita paling senang menawan hati rakyat. itu sebab siang malam mereka nak hapuskan akta hasutan ...senang nak jalankan agenda tersembunyi mereka dg mengelirukan minda rakyat jelata .....


SEMALAM