Isnin, 20 November 2017

AKU PENCATAT PUISI DI HUJUNG SEPI


senja berlabuh.jpg

AKU PENCATAT PUISI DI HUJUNG SEPI


Ketika orang lain tidur
Aku akan terkejut dengan sendirinya
Selepas solat qiam mullai baca Quran dan berzikir
Aku mulai mencacat sebuah puisi di hujung malam sebuh sepi
Sehingga masuk solat subuh bila azann mulai berkumandang aku berhenti

Ilham biasanya tersimpan
Siap sedia dalam lipatan hati nuraniku
Kini hanya cuma menunggu untuk di luahkan sahaja
Lalu mengetuk dihujung jari di Fb untuk aku mencatatkannya
Sehingga menjadi sebuah karya puisi rengkas dan padat dengan messejnya.

Dulu aku menilai rimanya
Kini sekadar cukup ada kulit dna isinya
Bagi menyampaikan messej untaian  ungapan kata
Apa yang berlaku pada dinihari dalam kehidupan kita seharian 
Harap  sekurangan boleh membuka mata letinga dan minda orang membaca.

Oleh: Pena Utara
Catatan jam 6.30 pagi

Hari Rabu Tanggal 6 September,2017


Tiada ulasan: