Sabtu, 23 Disember 2023

KALAU AKU MENULIS HAMPA JANGAN KETAWA?

 

       



KALAU AKU MENULIS HAMPA JANGAN KETAWA? 

 

Lama aku tak mrncatat puisi

Kalau aku menulis hampa jangan ketawa?

Buka napa takut nanti kalua ada yang lucu atau geli hati

Harap maaf tahan saja jangan terus ketawa nanti orang kata kita gila ?

Maklumlah kami empat beradik memang kalua bercakap ramai yang suka ketawalah?

 

Waktu aku mula datang duku

Ke Bandar Baru Perda Teluk Kumbar ini?

Waktu pagi junpa dua orang ibu sedang mengandung

Keduanya perut besar naik motosikal bergerak macam tidak terdaya?

Hai darimana ini ? tanyaku ? Kami dari kampung Matahari inaik dan Mataharui Jatuh?\


Bertembung dengan diriku

Hamper hendak terlanggar minta maaf?

Aku bertanya hendak kemana  Bahaya ini pagi buta?

Kami nak cari sarapan pagi kedai roti canai ada jual roti elur gedek ?

Kawan saya yang di belakang  ini teringin sangat hendak makan mee celur telur gotang?

 

 

Oleh : Geletek Pagi

Catatan jam 6 Pagi  hari

Tanggal 17 hb November 2023.

 



Tiada ulasan: