Selasa, 5 Disember 2023

188 BERKATA KIPAS SIKKING (RUMAHKU



     

             BERKATA KIPAS SIKKING (RUMAHKU 

  
Mungkin!
Kalau aku berkata
Tidak ada siapa akan percaya
Malah orang  akan berkata aku ini sudah gila
Malah kawan dan jiran akan menjauhkan diri dari aku pula ?
 
Ada minta!
Aku merakamkan
Suara dan percakap kipas itu
Baru ada bukti dan faktanya bila dan waktu
Sekadar kau cerita orang akan kata kau ini sudah gila apa?
 
Biasanya!
Waktu jam 3 pagi
Waktu selepas solat manghrib
Aku dah buat cacatan terlalu banyak kawan
Ungapannya ada di antara dua dan tiga perkataan sahaja ?
 
Contohnya
Pada 3/11/2023
Sambil 9a berpusing berbunyi
Tolong Tengpk. Jangan marah. hilang oula?
Paling menakjubkan  ia boleh cakap Melanau pula Bulak ?
 
 
Oleh Pensel Kontot’
Catatan jam 10 malam 
Tanggal  4 hb November 2023.


Tiada ulasan: