Jumaat, 5 Ogos 2022

.PESAN ARUAH IBUKU








.PESAN ARUAH IBUKU 

Pesan ibuku!
Apabila aku rasa gagal ?
Membuat sesuatu kerja yang sangat mudah ?
Ibu akan berkata pasaku: Kita buat dia bukannya dia buat kita ?
Lantas aku pun membuatnya semula sehingga Berjaya dan ibu pun tersenyum?
 
Hari ini ingat!
Lantas aku pun tercabar?
Hati kecilku pun sangat bagaikan terbakar ?
Lantas apa sahaja yang aku lalukan pastikan ada kejayaannya ?
Kini dalam perkhidmatan aku dapat melintang dan perkhidmatan cemerlang ?
 
Itulah hikmah!
Setiap pesanan orang tua?
Semuanya mengajar kita jangan putus asa?
Rajin berusaha pasti ada keuayaannya di akhir kerjaya kita ?
Ibu bapa kita itu adalah guru pertama dalam mendidik kita sekolah di rumah ?
 
 
Oleh Nurimanja,
Catatan jam 3.30 malam
Hari Isnin Tarikh 1hb8 Julai  2022.
 

Tiada ulasan: