Jumaat, 5 Ogos 2022

AKU YANG GAGAL MENANGKAP PERTUNJUK?

 







AKU YANG GAGAL MENANGKAP PERTUNJUK?
 

Maafkanlah Baba anakku!
Selama ini aku gagal menangkap pertunjuk?
Memang rasa aneh dan amat menghairankan diriku ini sendiri ?
 
Lebih tiga bulan rasanya!
Aku gagal menangkap pertunjuk yang diberi?
Apa sahaja yang aku mahu mengambil dan pegang akan jatuh?
 
Betapa bebalnya aku ini?
Sehingga pernah juga satu hari  aku marah ?
Labtas aku menyepak barang yang jatuh itu terpelanting jauh?
 
Di dalam hati ada telahan?
Kenapa apa yang aku buat semuanya jatuh ?
Sang isteri berkata lincin itu bagi menenangkan hati nuraniku?
 
Setelah peristiwa hitam?
Berlaku pada ahad jam 8.malam 26.6.2022?
Satu kehilangan yang tanpa diduga maka terjawablah andaian?
 
Oleh Nurimanja,
Catatan jam 3.30 malam
Hari Isnin Tarikh 1hb8 Julai  2022.



Tiada ulasan: