Rabu, 15 Jun 2022

SEMALAN AKU DAPATI HUJAN DAN GERUH PUN BERGURAU?











SEMALAN AKU DAPATI HUJAN DAN GERUH PUN BERGURAU? 
 
Maaf cakap rerakan  Fb !
Semalam aku dapati hujan bagaikan bergurau
Masa kan tidak tetiba sahaja hujan?
Tanpa ada amran atau tanda
Hujan lebat turun tanpa diduga?
Kebetulan waktu aku sedang memandu
Kereta pula rosak penghawa dingin 
Jadi gelap cermin bersalji
Terpaksa aku berhenti meneruskan perjalanan ….
 
Kemarin pun begitu juga!
Guruh pula ingin bergurau dengan kehidupanku
Masa kan tidak tetiba berdentum ?
Tanpa amaran di tengah hari.
Guruh berdendum dua tiga kali ?
Kebetulan aku sedang mencatat puisi
Terkejut kenalah berhenti
Ilham pun hilang terpaksa kena menunggu lagi  ……
 
Oleh Pena Utara
Catantan jam 3.20 petang
3hb  June  2022 .Gambar hiasan.

 

Tiada ulasan: