Jumaat, 15 Oktober 2021

MAAF AKU TIDAK MAMPU LAGI JADI PENASIHAT?





MAAF AKU TIDAK MAMPU LAGI JADI PENASIHAT? 

 
Maaf dariku
Buat penghuni Flat ! Farda
Cukuplah aku menjadi Penasihat 2 penggal
Harap dapat ganti orang lain kerana aku tidak mampu lagi
Untuk memberi nasihat dan cadangan yang sepatutnya kalian dapat dariku ?
 
Kerana lewat
Kebelakangan ini ternyata
Nasihat dan pandangan yang aku lontarkan
Cukup mengecewakan dan menyakitkan hati tanpa peduli?
Anak gasis belasan tahun setiap tingkat lahir anak akibat pergaulan sosial ?
 
Kini bukannya
Mereka  yang jatuh sakit
Tetapi penasihat pula yang jadi tidak sihat
Kerana kedegillan anak-anak muda yang berkerja kilang?
Terlalu bebas dengan bergaulan sosil yang melampau lahir anak Insentent?
 
 
Suara Pulau,
Ctatan jam 5.30 pagi
Jumaat tanggal 1hb Oktober 2021.
 
 

Tiada ulasan: