Sabtu, 7 Oktober 2023

MIMPI ANEH BERULANG LAGI ?







MIMPI ANEH BERULANG LAGI ?                                  
 
Malam tadi
aku bermimpi lagi
Mimpi aneh sukar aku lupakan 
Sehingga  sering nelanda mengganggu hiduoku
Ada tiga catatan cerita yang aku mimpi dalam satu malam ?
 
Pertama?
Tetiba aku mandi
Di sungai air deras mengalier
Kecuali dikelilingku airnya saja mengalir tenang
Tetiba dalam air aku nampak dua biji mata harimau hitam ?
 
Keduabta?
Aku solat tagahud
Anehnya didepan pintu rumah
Atas tikar mengkuang diluar pintu rumah jiran
Di hadapanku dua ikat rambut kuning dan merah untukku?
 
Ketiganya?
Aku berpakaian
Kemas ke majlis rasmi pula
Berbaju kelabu bertali leher berkasut kulit itam
Ramai orang di hatiku sudah lama tidak berpakain begini?
 
Oleh  Tinta Azimad
Catatan jam 11.30 pagi
Hari  Salasa Tarikh  29/8/2023

 


Tiada ulasan: