Jumaat, 6 Oktober 2023

KALAU ADA USAHA PASTI BERJAYA ?






KALAU ADA USAHA PASTI BERJAYA ?                                 
 
Allahurambbi
Sesekali kalua aku fikirkan
Aku memang seorang budak tergeiincer
Dari oersekolahan dan pendidikkan untuk mengenal 3M
Tetaoi Allah SWT menentukan perjalanan kehidupan kita seharian ?
 
Amat sedeh!
Bila rerakan aku ke sekolah
Aku cuma melihat dengan keinginan saja
Justeru  sejak kecil lagi diserang satu penyakit asma
Biasanya seminggu 2 atau 3 hari sahaja aku sihat susah bernafas?
 
Makan lebih!
Aku akan mengcungap pula
3 atau 4 hari baru hendak pulih semula
Aku tidak sekolah berbagai ubat makan masih gagal ?
Jumpa Doktor dukun berbagai petua makan dan pantang kecewa ?
 
Tetapi jiwa!
Tetap kental ingin menuntut
Segala ilmu pengetanun mahu menulis
Boleh membaca dan mengira agar tidak ketinggalan?
Aku belajar secara persendirian sehingga aku menjadi pendidik ?
 
Oleh  Pensel Kontot
Catatan jam 11.30 pagi
Hari  Ahad Tarikh  20/8/2023


Tiada ulasan: