Selasa, 15 Ogos 2023

KEMANA MUKA HENDAK LETAK








KEMANA MUKA HENDAK LETAK   
  
                            
Ya  Rabby !
Aku ini manusia ke ?
Atau haiwan syaitan yang berjagai
Macam mana aku boleh lupa dan lalai dan leka
Dengan aura dan minda Allah berikan kepadaku selama ini ?
Bertahun aku berjuang  mendapat keyakinan khalayak serta kedudukkan
 
Ya  Rabby !!
Bagaimana terkupa?
Hidup ini bagai tiada peraturan !
Bila orang oercaya da[at tempat dan kuasa
Aku kuoa aku buat apa sahaja untuk kepentingan diri sahaja
Kini bila aku dituduh ditangkap dan didakwa banyak kesalahan kulakukan
 
Ya Rabbt!
Di mana muka aku?
Hendak diletakkan berhadapan !
Bila PDRM dan SPRM mengheret ke penjara
Bwhadapan dengan tuduhan salah guna kuasa dan rasuah
Kini baru aku sedar kelicikkanku dapat dihidu pihak berkuasa dipenjara.
 
 
Oleh  Geletek Pagi
Catatan jam 8.30 pagi
Hari  Rabu  Tarikh  26 /7/2023

 


Tiada ulasan: