Selasa, 15 Ogos 2023

JANGAN TANYA SIA{A AKU ?

 






JANGAN TANYA SIA{A AKU ?
 

Siapa tak kenal?
Jangan tanya siapa aku ini ?
Sebenarnya aku lebih lecik dari  sekor belut ?
Aku tidak kenal erti malu objektif aku setiao dapat dan Berjaya?
Dalam hidup ini mesti semangat jangan perduli apa orang lain kata asalkan kita Berjaya ?
 
Aku cuna niohon?
Wajtu usia hujung senja ini ?
Kalah atau menang bukan soal penting sangat?
Apa yang penting kuasa dan pengaruh yang boleh mengegarkan ?
Siapa sahaja yang cuba merampas puncak suasana gunung yang menjadi lagenda rebutan? 
 
Mencantas hobiku?
Selagi aku boleh bernafas ?
Siapa sagaha yang menentang dia akan binasa?
Membujur lalu melintang patah melompat tercabut sendi dan kaki ?
Aku lecih licik dari sa ekor belut dalam lumpursehingga kini masih berbas dan merdeka ?
 
 
Oleh  Geletek Pagi
Catatan jam 8.30 malam
Hari  Ahad Tarikh  30 /7/2023

 


Tiada ulasan: