Selasa, 15 Ogos 2023

AKU SELALU TEPUKAUKAU








AKU SELALU TEPUKAUKAU 
 
 
Aku selalu terpukau?
Bila usiaku kini di hujung senja
Pada hari sejarah perkawinanku 40 tahun
Aku mencari bendera untuk menyambut kemerdekaan
Bendera telah aku jumpai tetapi tiangnya pula hilang entah kemana ?
 
Aku terus mencari ?
Peluh tua mulai menitis muka
Bila penat semput nafas mulai menyerang
Namun aku tetap terus mencari dan jumpa dua batang
Aku tersandar kerana terlalu penat dan leteh terlena ayam agaknya?
 
Antara sedar tidak ?
Aku tergerak menganbik uduk
Aku terasa sudah dekat waktu maghrib ini
Aku mengarah tutup tingkap takut nyamuk eddes masuk
Orang rumahku terkejut dan hairan lalu menutupnya juga jam 8 pagi?
 
 
Oleh  Geletek Pagi
Catatan jam 8.30 pagi
Hari  Salasa  Tarikh  25 /7/2023
 
 

Tiada ulasan: