Ahad, 25 Julai 2021

ESOK RAYA AKAN KUBELI SEBIJI KEK !









ESOK RAYA AKAN KUBELI SEBIJI KEK !
 
 
Esok raya korban
Akan aku cuba beli sebiji kek
Buat keluarga menyambut hari raya azhar
Akan aku tulis di atas kek itu satu peringatan buat keluarga
Ayah dan ibu maafkan daku tahun ini aku tak mampu korbankan setitik darah lembu ?
 
Hari ini baru saja
Aku dapat duit BRP RM500
Bil api dan air Astro 2 bulan RM200 lebih ,
RM296 kena bayar roadtax dan ansurance wira sedan tua
Apa yang ada tinggal lagi pada saku aku melainkan habuk poket yang tidak berdebu ?
 
Wahai ayah ibuku
Beginilah kehidupan aku
Kalau dahulu gaji seribu boleh bermewah
Hari ini nilai seribu wang disaku nilainya  cuma tiga ratus
Justeruitu ramai diantara kita yang sakit jiwa , hidup tertekan sanggup bunuh diri  ?
 
 
Oleh:Suara Pulau,
Catatan  6 petang
Hari Jumaat  Tanggal 16hb Julai 2021
 


Tiada ulasan: