Jumaat, 5 Mac 2021

.AKU SELALU JUMPA DUIT?



.AKU SELALU JUMPA DUIT? 
 
Kenapa ya ?
Aku selalu jumpa duit atau wang
Sejak di bangku sekolah rendah hingga kini sudah bersara
Aku selalu jumpa duit atau wang kertas di jalanan takt ahu siapa punya ?
Aku tdak tahu siapa punya aku kekadang aku ambil sedekah dekat masjid niat pahala dia punya.
 
Sebenarnya:
Aku kini sudah menjadi persara
Daripada  salah seorang perkhidmatan kaki tangan kerajaan
Kekadang aku berjalan masih berjumpa duit seling atau pun  wang kertas?
Selling berpuluh sen, dan wang kertas berpuluh ringgit aku takt ahu siapa punya tuan ampunya.
 
Hingga kini !
Aku dapat lagi besar jumlahnya
Sehingga ratusan ringgit hingga ribuan ringgit aku terima
Aku tidak pun mencuri tetapi ada orang yang memberi bila aku terdesak?
Sejak tahun 2017 sehingga ke hari ini 2021 hamper 18 ribu aku perolehi dari Jumpa Wang Ajaib.
 
Oleh Pena Runcing,
Catatan jam 2.00 petang
Hari  Rabua 24hb Februari 2021.
 
 


Tiada ulasan: