Ahad, 25 Jun 2023

.MIMPI HILANG SEBELAH SEPATU






 

.MIMPI HILANG SEBELAH SEPATU  
 
 
Waktu Jam 4 Pagi
Aku bermimpi hilang seleoer ?
Mula pergi makan kenduri masuk pintu dapur
Waktu hendak keluar sleeper sebelah hilang pula seksa mencari
Akhirnya jumpa seorang anak muda pakai pergi ke tandas tersalah pakai kasut ?
 
Lantas mengaku
Katanya padaku minta maaf ?
Sewaktu dia memulangkan dileparnya pula
Jatuh dalam parit longkang mujur ada budak kecil mengabilnya.
Bila aku pakai nampak maxam tidak sama aku rasa tidak puas hati cari semula ?
 
Aku pergi semula
Ke runah orang kenduri tadi ?
Waktu itu aku terdengar suara anak lelaki
Di bawa rwrakannya ke rumah hendak sedekah wangnya sedikit
Ibunya tidak setuju tetiba datang beberapa orang haji dan lebai kawan bapanya?.
 
Aku ke pintu dapur
3 wanita pakai tuaka mandi ?
Bertanya cari apa ? Maaf seleper hilang
Yang pakai itu apa ? Aku melihatnya sama cuma sebelah kotor .
Setelah basuh air dari lopak jalan baru nampak ada persamaannya aku salah ?
 
 
Oleh  Nurimanja
Catatan jam 8.30 pagi
Hari Salasa Tarikh  20 /6/2023
 
 

Tiada ulasan: