Isnin, 5 Jun 2023

BIKA AKU BUKA JENDELA







BIKA AKU BUKA JENDELA 
 
Maaf cerita kawan!
Bila aku buka jendela kamar
Kesebukknn waktu oagi memang mengerikan
Di setiap penjuru aku lihat ada kekalutan dan kemelutan
Sebelum aku bersara aku juga pernah  merasai keadaan jwluh kisah ini?
 
Lagi memerikkan !
Bila waktu pagi hujan turun
Pasti keafaan akan bertambah kalut dan kelibut 
Masa itu anak-anak nak kesekolah ayah ibu oergi kerja
Semua keinderaan susah hendak memberi laluan jiklau kita tersangkut ?
 
Setiap individu ini!
Semua mahu segera shaaja
Punya tugasan  dan kerjayanya masing masing
Semuanya  perlu ketetapan masa yang sebaik mungkin
Jikalau terlewat tanpa alasan logek memuaskan hati majikan selamat ?
 
Jikalau selalu saja!
Terlewat alasan putar belit
Jangan hairan ada pekerja semacam masalah
Akibatnya prastasi rendah gaji disekat atau dupotong
Maka jadilah dia seorang pekerja yang hidup segan matinya tidak mahu?
 
 
Oleh Suara Pulaua
Catatan jam 8.30 pagi
Hari  Khamis 18/5/2023


Tiada ulasan: