Jumaat, 5 Mei 2023

.BILA KIPAS SILLING RUMAHKU BERKATA -KATA ?

 





.

BILA KIPAS SILLING RUMAHKU BERKATA -KATA ?  

 
Tidak ada yang aneh
Kalua aku katakan kepada kalian
Bahawa dalam bulan Puasa Ramadan 1444H
Kipas sillibg rumahku boleh berkata-kata hang dua tiga perkataan
Cukup menakjupkan bila ianya menyebut Ilailahainllallah > Subenanallah? Beri Salam ?
Semunya berlaku pada malam ganjil 10 malam terakhir bulan Ramadan terutama malam 29 Ramadan 1444H
 
Maaf cakap rerakan
Sebelum ini pun aku pernah temui
Malam ganjil kelebihan malam seribu bulan ini
Malam 27 Ramadan dalam bilik tidurku dipercek air bau kastuei
Hamper tiga bulan semua perhiasan dalam bilik tidur aku itu berbau wangi luar biasa?
Pernah juga malam 21 Ramadan selepas tahajud jam 5,30 pagi ku buka tingkap ada daun pelam dodol beratib?
 
Pernah juga berlaku
Pada 25 Ramadan malam ganjil
Pamnku terpaksa bersara dalam bulan puasa
Dia bercakap dengan pokok pisang serendah yang dia tanam
Dua hari lagi aku akan bersara bolehkah kau masak sebiji buat aku buka puasa nanti ?
Ternyata petang itu pisang serendah ada masak sebiji dibuat berbuka puasa dalam majlis persaraannya itu ?
 
 
Catatan Pena Runcing
Jam 5,30 pagi
Tarikh 28/4/2023

 

Tiada ulasan: