Isnin, 15 Mei 2023

AYAH DAN IBU KAULAH SYURGA DUNIAKU?

 




AYAH DAN IBU KAULAH SYURGA DUNIAKU? 

 
Ayah dan ibu
Kaulah syurga dunia bagiku
Cintaku sukar berbelah bagi sepanjang hayatku
Kerana tanpa kalian berdua siapalah aku di dunia pana ini ?
Selagi aku bernafas aku pohon doa restu Allah beri keampunan kalian berdua?
 
Hari ini kalian
Dunia menyambut Hari Ibu!
Kalian telah pergi meninggalkan dunia pana ini ?
Aku yang nenziarahi pusaramu kini menitis air mata pilu ?
Mengenangkan pengorbananmu membesar mendidik diriku menjadi manusia?
 
Aku Terharu
Apabila nabi kita bersabda
Syurga itu berada di bawah tapak kaki ibumu ?
Ampunkan aku Ya Allah lerana mengabaikan ibuku dahulu ?
Kini baru sedar syurga dunia ini bila kita masih bersama di sisi ayah dan ibu ?
 
Oleh Geletek Pagi ,
Jam 7.30  pagi
Hari Selasa Tarikh 9/5/2023,
photo cuma hiasan


Tiada ulasan: