Jumaat, 25 Mac 2022

AKU INGIN BERKAWAN DENGAN MALAIKAT.

 







AKU INGIN BERKAWAN DENGAN MALAIKAT.
 
Aku ingin berkawan  dengan malaikat
Mereka punya sikap baik dan mulia
taat  patuh dan  tunduk segala perintah  Allah SWT
Mereka tidak melakukan dosa  ?
Mereka  dijadikan daripada cahaya ?
Syaitan dijadikan daripada api ?
Kalau tidak ada api mana mungkin ada cahaya ?
Ini yang buat aku pening?
 
Aku ingin berkawan dengan malaikat
Tetapi mereka tidak ada lelaki atau perempuan
Mereka juga tidak berkawin ?
Tidak punyai nafsu serakah mcam manusia
Adakah mereka juga ingin jadi macam manusia
Punya anak, isteri dan keluarga
Sepatutnya aku kena tahu  itu semua?
Apa pun aku wajib percaya kewuhudan mereka .
 
Oleh Tinta Azimad
Catatan jam 4.35 minit ptg.
Selasa Tanggal 22hb Februari 2022.


Tiada ulasan: