Jumaat, 25 Disember 2020

.KEMANA PUN AKU PERGI BERTUGAS ?





KEMANA PUN AKU PERGI BERTUGAS ? 

Sebagai seorang pendidik kecil
Aku di arahkan bertugas
Di daerah pendalaman
Pekan kecil dan bandararaya
kalau  berlaku pertukaran
Diantara  sekolah ke sekolah
Selalunya aku semacam ditakdir
akan di tempatkan dikawasan:
Di Kuala  , di Teluk , di Tanjung ,
Di Sungai , di  Pulau , di Tebuk/Parit.
 
Sebernya aku lahir di Tanjung Nipis,
Di tepi sungai Kuala Kurau
Sekolah melalui jalan  Sungai Dunggung
Menengah di Tanjung Piadang
Sambung Ke Pulau Pinang
Bertugas di Kepulauan Burneou.
SRK Abg Galau Kuala Rajang
Balik ke Pulau SRK Teluk Bahang
St XavierTanjung Georgetowan
Tukar Ke Perak Teluk Pial
Sekejap di Tebuk Pancur
Ganti SRK Sungai Siakap.
Balik semula ke Pulau Pinang
Di SRK Sungai Ara .
Bersara 22 tahun tamat .
 
Oleh : Nurimanja,
Catatan Jumaat jam 3.00 ptg
Tarikh 18hb Disimber 2021 .

Tiada ulasan: